miércoles, 3 de octubre de 2012

4)


CIENCIA I TECNOLOGIA

A classe el que vam fer primer de tot es explicar que es la ciència i tecnologia per nosaltres, i el que ens va proposar la nostra professora va ser explicar-lo en un document, ara bé jo us explicaré que és per mi la ciència i la tecnologia. La ciència per mi és investigar i descobrir tot el que no sé i tractar d’explicar-ho, és tot el que esta al meu voltant, tot el que veig i toco, es conèixer i comprendre el món en el que visc, la ciència es una base molt important per a la tecnologia ja que gràcies a ella tenim mòbils que ens permet comunicar-nos, tenim ordinadors, televisors un munt de tecnologia que ens millora el nostre estil de vida i tot es gràcies a la ciència.


Aquesta classe em va permetre entendre millor que es la ciència, com treballa, com afecta  en la societat, la relació que hi ha entre la publicitat, la manera en que investiga a partir dels mètodes científics etc.
Per tant la ciència és la forma de conèixer el món a partir d’observar i investigar els fets naturals i poder explicar-los, hi ho fa a partir de determinats passos, el primer pas del mètode científic és l’observació ja que sempre una investigació començarà amb una pregunta, un segon pas serà recollir dades, i principalment emetre hipòtesis que son explicacions provisionals sobre el perquè passa algun fet, aquestes hipòtesis han de tenir sentit i han de ser comprovables, deduir sobre el problema i finalment comprovar per mitja d’un experiment que ens portarà al resultat i per tant a la conclusió del problema o fet que em observat. Això es fer ciència!
Per entendre’l millor el que vam fer a continuació a classe es fer una sèrie d’ activitats en el que és demostrava la utilització dels mètodes científics. En aquesta activitat vam parlar també de la relació que hi ha entre la ciència i la publicitat tema que em va interessar, i a més em va ajudar a entendre’l millor, el que vaig entre i que ara explicaré es que la publicitat el que fa sempre es apropar-se a la ciència per considerar-la com a font d'autoritat i així garantir la qualitat del producte que volen vendre, és a dir que la ciència apareix com a garantia de certesa i per tant nosaltres és a dir tot el món augmentem la nostra confiança en el producte i en allò que ens diuen, i el que més en sorprèn és que bàsicament no arribem a comprendre del tot el que ens volen dir. La major part de la publicitat utilitzen inadequadament la ciència, i barreja el que es demostrable i el que no  això ho vaig poder comprovar perquè vaig haver de fer una activitat en la qual havia d’anar a un supermercat i fer fotos d’aquests tipus de publicitat. I tan que vaig trobar!

En conclusió al que vaig aprendre, ara sóc més conscient de que les publicitats poden ser enganyoses.


L’últim que vull explicar és el tema de com afecta la ciència en la nostra societat, es diu que societat i ciència van juntes de les mans, per mi això vol dir que cada dia la ciència avança a base del que necessitem les persones per tenir una qualitat de vida bona, com ara els cotxes sense ells no és podrien desplaçar més lluny en poc temps, o que gracies a la ciència tenim medicaments que abans no hi havia i que actualment ens ajuda, la ciència és acumulativa i esta en constant canvi i per tan en continua construcció.


3 comentarios:

  1. Melanie, m'ha agradat molt la teva publicació perquè ho has redactat tot molt bé i has fet servir molta varietat de paraules (no has repetit tota l'estona el mateix, ahs buscat sinònims). Una recomanació, abans de publicar les coses llegeix el que publiques perquè tens moltes faltes d'ortografia.

    ResponderEliminar
  2. He vist que has editat la publicació! Ara és molt més visual que abans, m'agrada que hagis afegit més fotos.

    ResponderEliminar
  3. Penso que has fet una bona redacció de la teva opinió ja que ha sigut molt objectiva. També hi ha parts que són fàcils de llegir visualment però altres haurien de tenir un format una mica diferent. Com per exemple podries destacar algunes parts o dividir en paràgrafs més petits. A més, fas algunes frases molt llargues, d'aquesta forma es fa més difícil la lectura. Però com a opinió general penso que és un article que està ben fet.

    ResponderEliminar